Çinli marka Alman devinin fabrikalarına göz dikti!
⚡Çinli elektrikli araç girişimi Volkswagen'in fabrikalarına talip!
Financial Times'ın haberine göre Xpeng, Alman dev Volkswagen'in Avrupa fabrikalarından birini devralmak istiyor.
Volkswagen, aynı Çinli girişime 2023'te 700 milyon avro yatırım yaparak %5 hissedarı olmuştu. VW'nin bir süredir düşük kapasiteyle çalışan fabrikalarını Çinli firmalara satmayı veya hat kiralamayı planladığı biliniyor.
Avrupa'da gümrük vergilerinden kurtulmak isteyen Xpeng, daha önce Avusturya'da Magna Steyr ile G6, P7+ gibi elektrikli modellerinin montajı için anlaşmıştı. Ancak tam teşekküllü üretim için fabrika arayışında olduğu da basına yansıyordu. Financial Times, bazı Volkswagen tesislerinin çok eski olduğu için Xpeng'ın yatırım planında yer bulamadığını eklerken arayışın bu yıl sonuna kadar nihayete ermesi bekleniyor.
Geçen ay 6 binden fazla elektrikli araç ihraç eden Xpeng, Çin'deki yüksek rekabet ortamı sebebiyle kâr edemeyip Avrupa'yı kazanç kapısı olarak hedefine koyan Çinli markalardan yalnızca biri. Leapmotor, BYD, Chery, Geely de tıpkı Xpeng gibi Avrupa'nın atıl otomobil fabrikalarına talip.